Včeličky
2. třída - VČELIČKY (budova MŠ č. p. 366)
Počet dětí: 23 (12 chlapců a 11 dívek)
Učitelky: Gabriela Fialová, Daniela Grofová, DiS.
Počet dětí: 23 (12 chlapců a 11 dívek)
Učitelky: Gabriela Fialová, Daniela Grofová, DiS.
Asistentka pedagoga: Leona Olivová
"Pilné včeličky:"
1. Bibiana B.
2. Metoděj B.
3. Matouš D.
4. Klára H.
5. Elen H.
6. Ella H.
2. Metoděj B.
3. Matouš D.
4. Klára H.
5. Elen H.
6. Ella H.
7. Jiří H.
8. Matyáš H.
8. Matyáš H.
9. Filip K.
10. Albert K.
10. Albert K.
11. Michael K.
12. Adéla M.
13. Jonáš Ř.
14. Klaudie S.
15. Eliška S.
16. Lukáš S.
17. Vanesa S.
18. Timotej Š.
19. Magdaléna Š.
20. Matěj Š.
21. Samuel Š.
22. Viktorie V.
23. Natálie Ž.
12. Adéla M.
13. Jonáš Ř.
14. Klaudie S.
15. Eliška S.
16. Lukáš S.
17. Vanesa S.
18. Timotej Š.
19. Magdaléna Š.
20. Matěj Š.
21. Samuel Š.
22. Viktorie V.
23. Natálie Ž.
Co to vaše uši slyší?
To včeličky v úlu bzučí...
Společně si všechny hrají
a svět při tom poznávají.
To včeličky v úlu bzučí...
Společně si všechny hrají
a svět při tom poznávají.
...ano, v naší třídě Včeliček, je to jako ve skutečném úle :-)
Všechny děti ( 23 dětí, 11 dívek a 12 chlapců), většina ve věku 4 až 5 let, jsou hravé, veselé, občas upovídané, pilné, na sebe moc hodné, vzájemně si pomáhají. To vše přispívá ke klidné, přátelské a pohodové atmosféře, aby nám tu všem spolu bylo dobře.
O bezpečnost, celkovou pohodu Včeliček a o to, aby je "práce" bavila a hravě ji zvládaly s úsměvem na tváři, pečují paní učitelky Gábinka a Danka a paní asistentka Lea.
Nedílnou součástí našeho úlu je včelka Meduška, která je naše společná plyšová kamarádka, které děti můžou prozradit svá tajemství či bolístky. Spolu s paní učitelkami je pro děti průvodkyní, rádkyní, pomocnicí a posluchačkou na jejich letu za poznáváním okolního světa, během kterého společně překonáváme úskalí poznání.
Každé z včeliček od samého začátku věnujeme dostatek času k adaptaci. V našem úlu vytváříme přátelské prostředí, vedeme děti k vzájemné toleranci a spolupráci. Včeličky vedeme k samostatnosti, nemít obavu vyzkoušet a objevovat nové, zažít i případný neúspěch, zjistit, že dozvídat se nové věci, může být zajímavé. Všechny vzdělávací činnosti plánujeme s ohledem na individuální potřeby každého z dětí, aby se ve třídě cítily dobře.
V našem úlu máme také svá pravidla a rituálky, které nám pomáhájí k přátelské a pohodové atmosféře. Jsou jako malá kouzla... Neumíme čarovat, nemáme kouzelnou hůlku, abychom s ní mohli mávnout a mít hned vše hotovo. U nás, pokud každá, byť malá včelka přiloží ruku k dílu, pak nepotřebujeme kouzelnou hůlku, společně se v průběhu společného roku pokusíme pro každého v našem úlu (a nejen tam) vyčarovat pocit jistoty, sebedůvěry a bezpečí, pohodu a přátelskou atmosféru, odvahu říct svůj názor či přání, pomoc při řešení problému, jak dojít k dohodě/kompromisu, pochopení vzájemné tolerance a ohleduplnosti, povědomí hranic a lidských hodnot, cestu k přátelství a spolupráci, větší samostatnost, vztah k přírodě a ke svému zdraví.
A jak to dokážeme?
Pravidla "žijeme", nepřikazujeme, nezakazujeme...
♥ Vzájemně si pomáháme, chováme se k sobě hezky ♥ Říkáme si pěkná slova, mluvíme pravdu ♥ Posloucháme paní učitelky, ony naslouchají nám ♥ Nasloucháme a respektujeme jeden druhého ♥ Pěkně stolujeme, uklízíme po sobě ♥ Jsme objevitelé ♥ Jsme opatrní, pečujeme o své zdraví ♥ Šetříme vodou, chráníme přírodu i sebe ♥ Tato pravidla dodržujeme ♥ Jsme důvodem, proč tu paní učitelky jsou ♥
Zařazujeme dětmi oblíbené rituálky:
* Víkendová návštěva včelky Medušky a zápis do společného Putovníčku (děti si dle přání mohou vzít na víkend domů plyšovou kamarádku Medušku a deník, do kterého společně s rodiči, prarodiči, sourozenci zapisují zážitky ze společného víkendu, ve školce si Putovníček společně čteme a prohlížíme)
* Pilné včeličky-službičky (pomocníci paní učitelek) - každý den, různými hravými způsoby, vybíráme dvě děti, které pomáhají během dne paní učitelkám (vedou děti při procházce, dohlíží na "pořádek" v umývárce, kontrolují uklizené hračky)
* "Jdu domů POO nebo POSPA?" (přilepení své značky k danému obrázku)
* Ranní přivítání - svolávací písnička "Velké kolo uděláme" a básnička "Děti, děti, pojďte sem", následně se společně přivítáme se vzájemným pohlazením a popřejeme si krásný den
* Postýlkové říkanky "Plná bříška, Oběd" a písnička "Vláček Usínáček" (I. Rybářová), četba pohádek, poslech audiopohádek, poslech relaxační hudby, klidové náhradní aktivity
* Probouzecí písničky "Budíčku, cink, cink" a "Vstávací"
* Uklízecí písnička "Skřítkové, tesaři"
* Venkovní svolávačka "Všechny včelky do úlu"
* Přání k svátku s písničkou "Hodně štěstí, zdraví" (...a dále společně vymýšlíme, "co ještě kamarádovi/-ce přejeme, co mu/jí udělá radost...")
* Narozeninový/-á král/-ovna - s písničkou, tanečkem "Narozeninová" (M. Růžičková) a hoblem společně přejeme dětem k narozeninám