Sovičky
3. třída - SOVIČKY (budova MŠ č. p. 81)
Počet dětí: 24 (9 chlapců a 15 dívek)
Učitelky: Bc. Michaela Bambuchová, Pavlína Kašparová
Počet dětí: 24 (9 chlapců a 15 dívek)
Učitelky: Bc. Michaela Bambuchová, Pavlína Kašparová
"Moudré sovičky:"
1. Dorota G.
2. Matyáš S.
3. Kristián N.
4. Tomáš S.
5. Prokop B.
6. Jolana F.
7. Eliška K.
8. Ema M.
9. Victoria K.
10. Magdaléna K.
11. Simona T.
12. Rosalie H.
13. Taťána P.
14. Anna Pt.
15. Anna Pov.
16. Jiří S. M.
17. Jiří C.
18. Daniel Š.
19. Matěj K.
20. Evelína J.
21. Olívie M.
22. Alžběta P.
23. Šimon M.
2. Matyáš S.
3. Kristián N.
4. Tomáš S.
5. Prokop B.
6. Jolana F.
7. Eliška K.
8. Ema M.
9. Victoria K.
10. Magdaléna K.
11. Simona T.
12. Rosalie H.
13. Taťána P.
14. Anna Pt.
15. Anna Pov.
16. Jiří S. M.
17. Jiří C.
18. Daniel Š.
19. Matěj K.
20. Evelína J.
21. Olívie M.
22. Alžběta P.
23. Šimon M.
24. Anděla F.
Letos se v sovím hradě zabydlelo 24 Soviček (15 dívek a 9 chlapců). Společně se tu budou scházet s paní učitelkou Míšou a Pavlínou. O plná bříška a pořádek se postará teta Vendulka.
Děti jsou velmi zvídavé, veselé, tanečně nadané. Jsou to naše Sovičky, které nám zpříjemňují každý den a vždy umí vykouzlit úsměv na tváři. Pomáhají si navzájem a jsou moc rády, když je o nějakou pomoc požádají paní učitelky. Pokud si něco přejí, "nahodí neodolatelný kukuč", kterému rodič ani paní učitelka neodolá.
Sovičky už mají za sebou prohlídku celého hradu a každý také ví, jakou má letos značku, která jej bude provázet po celý rok. Společně se celá třída dohodla na plnění a dodržování třídních pravidel (želvičkové, kapičkové, pudinkové apod.). Pro pocit domácího prostředí jsme si společně vybrali některé rituály.
A jak to u nás většinou chodí?
* Ráno si hrajeme podle své nálady ;-)
* Při ranním úklidu hraček se děti navzájem podporují uklízecí básničkou "Uklízíme, uklízíme,..."
* Následuje výběr pozdravů s paní učitelkou (plácnutí, obejmutí, slovní pozdrav apod.) a svolání dětí do kruhu za pomocí říkadla „Velké kolo uděláme…“.
* Po komunitním (ranním) kruhu si s dětmi každý den uděláme naši rituálovou tabulku, kde probereme, co je v daný den za měsíc, roční období, kolikátého přesně je a také, jaké máme venku počasí.
* Následuji činnosti v herních koutcích (ateliér, školička, laboratoř, dílna, domácnost a dramatika, kostky a doprava, hudba a pohyb, manipulace a stolní hry) k danému tématu.
* Po ukončení činností vedeme děti k zhodnocení činností a vlastnímu sebezhodnocení.
* Následuje pobyt venku, po kterém si naplníme bříška výborným obědem. Některé děti odchází po obědě domů, ostatní ve školce odpočívají při poslechu pohádky a relaxační hudby. Pokud někdo neusne, věnuje se klidovým aktivitá, které neruší ostatní děti při odpočinku. A po spinkání už si volně hrajeme a čekáme na maminku a tatínka.
* Společně také slavíme narozeniny. Děti oslavenci zazpívají narozeninovou písničku „Všeci sa ptajú, komu to hrajú…“ Oslavenec si poté něco přeje a na znak prosby o splnění přání sfoukne svíčku, kdy mu všichni kamarádi zatleskají a popřejí všechno nejlepší. Každé z dětí, při oslavě svých narozenin, dostane dárek od paní učitelek a tety Vendulky. Jde o pamětní list jako vzpomínku na jeho výjimečný narozeninový den a perníkový čtyřlístek pro štěstí s vlastním jménem.
Dětem u nás vytváříme pocit důležitosti pro třídu a toho, že už mají větší zodpovědnost za své chování a činnosti. Snažíme se, aby se děti cítily jistě, bezpečně, měly pocit, že jim dospělý věří a není třeba, aby byly hlídané na každém kroku. Při tomto oboustranně partnerském přistupu je však nutné dodržování společně dohodnutých pravidel.
S dětmi pracujeme hromadně, ve skupinkách i individuálně. Vzhledem k tomu, že se Sovičky připravují na vstup do 1. třídy, vedeme děti k co největší samostatnosti a zdokonalování komunikačních dovedností. U dětí rozvíjíme hrubou i jemnou motoriku nejen formou pracovních a grafomotorických listů. Zaměřujeme se také na správný úchop psacího náčiní a nůžek, na logopedickou prevenci formou skupinových logopedických chvilek. Snažíme se upevňovat kamarádské vztahy mezi dětmi a také vztahy mezi dětmi a dospělými. Děti vedeme k tomu, aby dokázaly pomáhat mladším a slabším. Nezapomínáme ani na vedení dětí k ochraně přírody živé či neživé.
Naším přáním je, aby se děti do školky těšily a byly zde spokojené. Zážitkový program ve školce i mimo ni uzpůsobujeme potřebám a přáním všech dětí.
Těšíme se na společné akce i s vámi, rodiči, které průběžně plánujeme a o kterých se vždy včas dozvíte.